2014. március 5., szerda

Cayenne- vagy chiliolaj

A múlt héten készítettem chili, pontosabban cayenneolajat. Már elég sokat hallottam róla, de nem mertem még kipróbálni. Na de majd most! A fő okom rá, ami megadta a kezdőlökést, az az volt, hogy mivel tél van - remélem, csak azért -, a hajam teljes hossza annyira nem akar nőni. Most inkább dúsulni van kedve. Ami önmagában jó dolog, és a rövidebb hajak viszonylag gyorsan leérnek az aljára, de nem akarok "sátorfejet". Bár mivel ez az olaj a fejbőrt stimulálja, elkerülhetetlen lesz, hogy még több babahajam nőjön. ^^ Viszont ez másoknak nagyon is jó hír, mert megállítja a hajhullást, serkenti a hajhagymákat, s ezáltal a megritkult, kopaszodásnak indult hajat is képes rendbe hozni. :DD

Több elkészítési módot is megnéztem, de mivel annyira eltérőek voltak az arányok, nem mertem elsőre túl sokat készíteni. A cayenneből se tettem túl sokat hozzá. A képen egészen kevésnek tűnik, de csak azért, mert nem látszik, hogy az üvegecske alja elkeskenyedik. Szerintem ezt még majd használt előtt hígítani fogom egy kicsit.

Olyan verziót is olvastam, ahol a chili az egyharmada az olajnak. o___O Na azt biztos nem merném bevállalni. Ráadásul sokan rögtön kapásból bekenik vele a fejbőrüket, még csak nem is szűrik le. Én inkább biztosra mennék, és egy hónapig hagyom sötét helyen állni. Bár ez a hosszabb mód, de úgy hiszem, így sokkal több hatóanyag oldódik ki a cayenneből, mintha csak kapásból a fejemre tenném. Amellett talán nem égeti majd úgy a bőrömet.

Kevertem bele mandulát, kókuszt, ricinust és most olívaolajat is - bár nagyon nem szeretem az illatát, szerencsére a többi elnyomja.
Naponta legalább egyszer fel kell rázni! Minimum két hét, de inkább egy hónapig állni hagyni. De olvastam olyat is, aki 2-3 hónapig érlelte. Mindig sötét helyen kell tárolni! Ugyanúgy, mint a paprikánál, a nap nem csak a színét, de az "erejét" is kiszívja.
A használatról is megoszlanak a vélemények, nem tudom, én heti egy alkalomnál nem akarom többször. Maximum fél óráig fennhagyni, de ez gondolom, egyéni érzékenységtől is függ. Ezért fontos, hogy egy kis területen bőrpróbát végezzünk! Aztán majd írok róla, ha végre elkezdem használni, még hátra van addig 3 hét. ^^
Mást nem is mondanék erről, még kezdő vagyok benne. :3

Amíg szórakoztam a fényképezéssel, megláttam a körmöm, megtetszett, hát leképeltem azt is. :3
Halvány rózsaszín és ezüstös csillámmal. (nem igazán ezüst, néha egészen óarany fénye van)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése