2014. február 19., szerda

Zacskózás - Baggy method

Baggy method vagyis zacskózás a száraz haj ellen!
Olcsó, mint korábban mondtam, mert úgyis nagyon hatásos, ha csak simán benedvesítjük a hajunkat. Persze ezt még lehet fokozni több módon is. Van aki, benedvesíti és úgy olajozza be, vagy mély kondicionálóval, pakolással keni be - ezek nem egyeznek meg a sima balzsammal, amit hajmosás után kiöblítünk a hajunkból! - A lényege ugyanaz. Mikor zacskót húzunk a hajunkra, az nem engedi elszökni a nedvességet, ráadásul hő termelődik, mint az üvegházban. Hő és nedvesség = pára. Ezt a párát szívja be a haj. A termelődő meleg miatt a hajszálak felszínét borító réteg, az apró pikkelyek (kutikula) felnyílnak, és így még több nedvességet, tápanyagot tud felvenni.
Ez olyan, mint a dunsztolás, dunsztkötés - anyukám rögtön ezt vágta rá, mikor meséltem neki erről.

Elsőre talán tényleg furának és hihetetlen tűnhet, de tényleg működik! Nem csak nekem volt hatásos, a környezetemben is próbálták, s az internet tele van sikertörténetekkel.
Van vele egy kis macera, a zacskó csörgése, a sapka a fejünkön egy idő után nagyon meleg, de megéri!
A hajam az olajozástól mindig nagyon selymes és puha volt, de ahogy ezt kipróbáltam, szavakat se találtam utána. O___O Rávettem az egyik unokahúgomat, mert panaszkodott hogy száraznak érzi a haját. Megcsináltam neki egy vasárnap, bár neki az egész fejére ráhúztam a zacskót, s másnap mikor mentem megnézni, már távolról láttam a különbséget. Sokkal fényesebb volt neki és tapintása pedig nagyon puha és selymes.

Tehát lépésről lépésre - nehéz lesz :D
- benedvesítjük a haj hosszát, de éppen csak, ne csöpögjön!
- mély kondicionáló, pakolás, olaj - ezek sem feltétlenül kellenek
- szorosan befonni - ez azért kell, hogy az egymáshoz érő szálak átnedvesítsék egymást. aki olajozza a haját, az már tudja ezt.
- kontyba feltekerni, bár nem muszáj, csak könnyebb úgy
- ráhúzni egy zacskót, elkötni
- és feltenni a sapkát
- van aki, kendővel köti be előbb, aztán a sapka, de akár több sapka is mehet, hogy még több hőt termeljen
- fent hagyjuk legalább 1 órát, de inkább 6-8-at.
- hajmosás

Ennyi, nem ördöngösség. A haj állapotától függően havonta, hetente ajánlott csinálni. Nem szabad túlzásba vinni se, mert a túl sok nedvességtől elveszti a tartását a haj és akár fénytelenné is válhat. A mérték itt is fontos.
Viszont ezzel megelőzhetjük, hogy kiszáradjon a haj és töredezésnek induljon a vége. Vagyis egy újabb módszer, hogy hosszabb legyen/maradjon a haj! \(^o^)/

A zacskózás keverhető a GHE-vel, ami hasonló elven működik. Legközelebb erről is.
Ilyen lett a hajam, miután kiengedtem, nedves a párától, főleg a fejem tetején.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése